onsdag 14. september 2011

Deilige sokker og enda et smetteskjerf

Da var smetteskjerf nummer 2 ferdig. Bildet lyver litt, for grønnfargen er enda skarpere i virkeligheten....kommer til å ta seg skikkelig fint ut mot en svart jakke eller kåpe :-) Du kan forresten finne oppskriften på skjerfet her. Jeg har strikket med Freestyle på pinne nr. 5. Neste gang skal jeg prøve med tynnere garn og pinner. Kos deg med et skikkelig fint og lettstrikket skjerf/sjal :-)


Var innom Europris her om dagen (som tidligere nevnt), og kom ut derfra med noen nøster Labbetuss raggegarn. Har ikke prøvd dette garnet før, men for et deilig mykt garn! Helt fantastisk å strikke med, så nå blir det de myyyykeste raggsokker. Herlig :-)



P.S. : Garnbanderolen inneholder oppskrift på sokker i flere størrelser. Fint for den som ikke har strikket sokker før, men har lyst til å prøve seg.

7 kommentarer:

  1. Så flotts mettskjerf du har laget:)
    La meg til som følger jeg.

    Ha en fin dag hilsen meg:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk :-) Skikkelig morsomt og raskt og strikke smetteskjerf, så det blir nok flere etter hvert :-) Ha en fin kveld :-))

    SvarSlett
  3. Har du oppskrift på online sokkene?

    SvarSlett
  4. Liv, online sokkene er strikket av et garn som heter Online. Ikke noe mønster, garnet danner stripene selv...synes det er helt genialt, ser ut som man bruker mønster, men det er bare vanlige sokker :-)

    SvarSlett
  5. P.S. Liv, det står maskeantall mm. på innsiden av garnbanderolen på Online garnet :-)

    SvarSlett